eric-down-under.reismee.nl

Bijna zover

Net als Merel, ga ik een reisblog bijhouden van onze vakantie - rondreis - naar/ door Nieuw Zeeland. Bijna is het dan zover en gaan we aan onze reis beginnen. Koffers gepakt, accu's van m'n fotocamera opgeladen, handbagage ingepakt. Twee boeken er in gestopt voor tijdens de lange vlucht naar Hongkong - Auckland.

Vanmiddag met Jasper heerlijk geluncht bij Spruijt in het oude dorp. Dank je wel lieve Jas. Hij brengt ons morgen naar Schiphol. Raar idee om hem en Michelle straks 4 weken niet te zien. Zo ver weg van huis te zijn. Letterlijk en figuurlijk afstand nemen. Dat zal ons goed doen. Het afgelopen jaar hebben Jose en ik zelf (te) hard gewerkt. We zijn moe en zijn hard toe aan vakantie. Even geen PJKP of Kralingsche school. Even tijd voor ons zelf.

Bovendien gaan we Merel opzoeken, die we op 7 januari op Schiphol hebben uitgezwaaid. De 6 maanden dei ze als au-pair heeft gewerkt zitten er op. Ook al hebben we dagelijks geappt, wekelijks geskypet, ik kan niet wachten om haar in levende lijve weer te zien en vast te houden en samen met haar door dat mooie, bijzondere land te reizen.

Maar eerst wacht ons nog een lange reis. Van Amsterdam naar Honkkong (vertrektijd 13.00 uur - aankomsttijd 06.15 uur- Chinese tijd; - overstaptijd van 14 uur) van Hongkong naar Auckland (vertrektijd 21.15 uur - aankomsttijd 07.00 uur). Moe, gaar, stram zullen we aankomen en door ons kind worden opgewacht. wat een heerlijk moment lijkt me dat, na bijna 8 maanden ons kind weer in de armen te sluiten.

Morgenochtend, na een kopje koffie op het vliegveld, komt het onvermijdelijke moment, het afscheid. Een afscheid met een lach en een traan. Net als het leven.

Yvon

Goede reis Eric en José, daarna gauw maar weer eens afspreken om jullie ervaringen horen. ?

Anneke Heugens

Goeie reis Eric en José!
Leuk om jullie ervaringen te kunnen lezen.
Groetjes Anneke

Yvon, dat doen we.

Hoi Anneke,
Groetjes terug.

Kiwi

Eindelijk is het dan zover, ik kan niet wachten tot jullie door de deur in de aankomsthal komen en we weer even voor een maand samen kunnen zijn en heel Nieuw Zeeland door kunnen reizen. Ik heb er zin in!

José

Spannend he, we zijn gestart en wachten nu in Hong Kong op onze vervolgvlucht en morgen zien we dan eindelijk Merel weer!

Greetje

Leuk Eric om ook met jou mee te kunnen reizen. Geniet ervan samen met José en heb het fijn samen met Merel!