eric-down-under.reismee.nl

Back to Auckland

Na een enerverende en actieve dag naar Cape Reinga, is het tijd om weer terug te rijden naar Auckland. Een lange rit. Koffers pakken, inladen en rijden maar. Eerst wat geharrewar, maar al vlug weer on the road south. Heel veel kans om verkeerd te rijden heb je niet, er is maar 1 weg naar boven (en beneden). Deze enkelbaansweg slingert zich door the countryside.

In Paihia eerst nog wat boodschapjes gedaan. In het zonnetje eten we onze yoghurtjes en drinken we wat sap als ontbijt. Daarna in de auto richting Silverdale. Merel wil ons de plek laten zien waar ze 6 maanden werkzaam was als au-pair. Jammer genoeg is een meeting met de ouders, met Marita and Steve, niet mogelijk. Kinderen zijn naar school of naar de daycare, ouders zijn aan het werk.

We rijden weer door Orewa. Tijd voor een foto. En rijden dan door naar Silverdale. Een uitgestorven forenzenstad. Gestopt bij Laura Jane drive. Merel's adres van het afgelopen half jaar. vervolgens rijden we naar het reisbureau "Hello world" dat deze trip heeft samengesteld. Merel wordt met open armen ontvangen door een vrolijke en goedlachse medewerkster.

Dan door naar Auckland. De higway verandert in snelweg. Het verkeer wordt drukker. In de verte zien we de skyline van de stad, De Skytower die de horizon domineert. Over de harbourbridge, het drukke centrum in op zoek naar ons hotel, Rydges.

Als we daar aankomen, laden we de bagage uit en rijdt een hotelmedewerker onze auto naar de parking. Met de lift naar de 11e verdieping. Room 1110. Een heerlijke kamer. Een andere medewerker komt onze koffers, die op zo'n karretje staan, boven brengen.

Als we zijn gesetteld, met een heerlijke kop thee, gaan we een stadswandeling maken door het centrum van Auckland. Het heeft iets weg van New York. Maar dan kleiner en overzichtelijker. Rechte straten, verwijzend naar het Verenigd Koninkrijk (Queenstreet, Victoriastreet, Albertstreet). Hoge kantoorgebouwen domineren het straatbeeld. We gaan criscross door het centrum. Langs de oude universiteit, door het Victoriapark, langs the national galery, het theatre district. Door het Mosespark, onderlangs the skytower naar ons hotel.

We hebben niet veel honger en besluiten om een snelle hap te scoren en daarna naar de film te gaan, The Lion King. Die snelle hap wordt sushi bij Matsu Sushi. In een groot leisure center, waar ook de bioscoop is ondergebracht, zijn tal van eettentjes. Werkelijk de halve wereld kun je hier op je bord krijgen: Japans, Koreaans, Thais, Vietnamees, Indiaas, Maleisisch, zelfs Vlaams. Uiteraard ook burgers en pizza's.

De bioscoop zaal is nog niet voor een vijfde gevuld. De film is knap gemaakt. En ook al kennen we het verhaal al (video wel tig keer gezien toen onze kinderen nog klein waren, en de musical een paar jaar geleden in het Afas circustheater gezien) het blijft boeien. Na afloop terug naar het hotel door een nog steeds levendige stad. Slapen. Morgen wederom een reisdag. Naar het schiereiland Coromandel.

Grada

Wat mooi allemaal!

Greetje

Jullie vermaken je wel en het is fijn om met jullie mee te kunnen reizen!

Vreni

Zo ontzettend leuk om te lezen !