eric-down-under.reismee.nl

We zijn geland!

Vrijdagmorgen 2 augustus rond een uur of half negen worden we door Jasper naar Schiphol gebracht voor onze grote reis naar Nieuw Zeeland. Bepakt en bezakt rijden we via de A4 naar de luchthaven. Koffers afgegeven en vervolgens eerst een koffietje gedaan samen met Jasper. Toen was daar toch dat lastige moment, afscheid nemen. Zijn we allemaal niet zo goed in. Met gemengde gevoelens nemen we afscheid. Tot over 4 weken lieve Jasper.

Vervolgens door de security, wat best soepeltjes verliep. Daarna begint het gebruikelijke wachten en hangen. Rond een uur of kwart over twaalf naar de gate, om te kunnen boarden. Stipt een uur, vertrekt het vliegtuig. Bestemming Hongkong, een vliegreis van ongeveer 11 uur. We zitten op stoel 59 H & K. Bij de nooduitgang. zeeën van beenruimte. Heerlijk.

De vliegroute: over het IJsselmeer, naar het noorden van Duitsland (over Hamburg en Berlijn), het noorden van Polen om vervolgens over Rusland te vliegen (onder Moskou) , Wit-Rusland naar Kazachstan, zo naar het westen van China.

Rond zeven uur 's morgens landen we in Hongkong. Hier zullen we 14 uur moeten wachten op onze connecting flight. 14 uur, wat een tijd. We zijn moe, gaar, ik tol om van de slaap, onderweg bijna niet geslapen. We zoeken onze weg door deze gigantische luchthaven. Weer door de security, immers we hebben een transit. Daarna op zoek naar een bed en een douche. Eerst maar even een koffietje bij de Starbucks om vervolgens in te checken bij de plaze premium lounge. Hier kunnen we uit rusten, douchen en eten. Als kers op de taart krijgen we een massage van 15 min. p.p. Jose wil niet, dus word ik 30 minuten door een klein Chinees vrouwtje onder handen genomen. Dat gaat er bepaald niet zachtzinnig aan toe.

Maar ook aan de 14 uur wachten komt een eind en mogen we aan boord van onze vlucht naar Auckland, NIeuw Zeeland. Een vlucht van 10 uur. We vliegen over de Filipijnen, Papoua-Nieuw Guinea, boven het noord-oosten van Australië (Great Barrierrif) naar Nieuw Zeeland.

Om 11.15 uur (NZ tijd) komen we op zondagmorgen aan. We zijn er. Na alle formaliteiten (paspoort controle - douane - wachten op de koffers), lopen we dan eindelijk de aankomsthal in en zien we Merel. Het weerzien is overrompelend. De emoties gieren door ons keel. Wat zijn we blij, wat is het heerlijk om elkaar in de armen te sluiten.

We worden opgehaald door het autoverhuurbedrijf die ons naar de plek brengt waar onze huurauto staat. Een zilvergrijze Toyota Corolla. De bagage past er net allemaal in. Na een instructiefilmpje "links rijden in NIeuw Zeeland", is het zover en rijdt Merel ons naar ons eerste hotel in Auckland. The Sebel Hotel onderdeel van Quay West.

Onze vakantie is begonnen, onze rondreis door dit voor ons onbekende land, maar voor onze dochter inmiddels vertrouwd terrein .

Morgen het vervolg: de eerste avond in Auckland & onze autorit naar Paihia aan the bay of islands.

Greetje

Fijn dat alles zo vlot is verlopen en nu volop genieten van elkaar en het mooie land!

Grada

wow...mooi ge/beschreven!!!